Categorías: albisteak-berriak

Erreklamazioek % 2,8 egin dute behera baina kontsultek % 4,7 egin dute gora kontsumo-arloan Euskadin

Kontsumobidek 2023ko datuekin aurkeztu du bere urteko memoriala. Bertan, erreklamazioek behera egin dute eta kontsultek gora egin dute (42.865), batez ere bankuen sektorean (% 97 hazi dira 2022tik).

Erreklamazioei dagokienez, 27.837 jaso dira hainbat kontsumo-bulegoren bidez: Kontsumobide, Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoak (KIUB) eta kontsumitzaileen elkarteak. Jaitsiera txikia izan da, % 2,8koa, 2022koarekin alderatuta. Hala ere, Kontsumobideren aurrean jarritako erreklamazioak bakarrik kontuan hartuz gero, 1.000 erreklamazio baino gehiago izan dira, hau da, % 7,1 gehiago.

Telekomunikazioen eta telefonia-zerbitzuen sektorea da berriz ere erreklamazio gehien dituzten sektoreen rankingaren buru, guztizkoaren % 17,27 (4.808). Hala ere, jaitsiera oso esanguratsua da 2022koaren aldean (6.383 erreklamazio), orduan guztizkoaren % 22 izan baitzen. Ondoren, hornidura-zerbitzuak (energia, ura, etab.) eta banku-zerbitzuak daude; horietan % 65 hazi dira erreklamazioak.

Zehapen-prozedurei dagokienez, 2023an guztira 1.023 espediente ebatzi dira; horien baturak guztira 1,19 milioi euro ekarri ditu zehapenetan. Berritasun nagusi gisa, aurten zehapen larriak argitaratzea ezarri da. Argitalpen hau Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutuari buruzko apirilaren 27ko 4/2023 Lege berriari dagokio, Kontsumobideren zehapen-prozesuan berrikuntzak ezartzea ekarri duena.

Araudi berriaren arabera, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua gaituta dago zehapen garrantzitsuenak argitaratzeko. Memorian eta web orriaren bidez argitaratzen dira Estatutua onartu ondoren ezarritako zehapenak, irmoak badira, eta hemendik aurrera urtero argitaratuko dira.

Legeak aurreikusten duenez, enpresek azken hiru urteetan egindako arau-hausteak argitara atera ahal izango dira, baita arau-haustearen tipologia, haien erantzuleen izenak edo izen soziala, eta ezarritako zehapenaren zenbatekoa ere, exenplu eta disuasio-neurri izan dadin enpresentzat. Gainera, aurkeztutako erreklamazioak argitaratu ahal izango ditu Kontsumobidek, kontsumitzaileen osasun, segurtasun edo interes arrazoiengatik gomendagarria denean.

Kontsumobideren memoriak jasotzen duen beste alderdi bat kontsumoko arbitraje-sistemara atxikitzea da. Guztira 700 enpresa eta saltoki berri atxiki zaizkio euskal arbitraje-sistemari 2023an, Kontsumobidek urtero egiten duen erakartze- eta atxikitze-kanpainaren ondorioz. 2023an, 17.159 enpresa atxiki zaizkio Euskadiko Kontsumoko Arbitraje Sistemari.

albisteak

Compartir
Publicado por
albisteak

Entradas recientes

Oyón-Oion-en atxilotua ibilgailu bat nahita erretzeagatik

24_0501 Oyón-Oion-en atxilotua ibilgailu bat nahita erretzeagatik Oyón-Oion-en atxilotua ibilgailu bat nahita erretzeagatik Servicio de…

8 horas hace

Ingresa en prisión el hombre detenido ayer en Gasteiz por intento de homicidio a su pareja

24_0502 Ingresa en prisión el hombre detenido ayer en Vitoria-Gasteiz por intento de homicidio a…

8 horas hace

Andoain: bost pertsona atxilotu dituzte talde-eraso batengatik

Ertzaintzak 20 eta 25 urte bitarteko bost gizon atxilotu ditu azken orduetan, lesio-delitu bat egotzita,…

8 horas hace

Barakaldoko Foruen pasealekua oinezkoentzat jartzeko lanak hasi dira

Foruen Pasealekua berritzen hasi da. Udalak gaur goizean iragarri du Barakaldoko kale nagusia oinezkoentzako kale…

1 día hace

Donostiako Udalaren adierazpen instituzionala

Azken orduetan Donostian izan den sexu erasoaren aurrean Udalak honako hau adierazten du: 1.- Udalak…

1 día hace

Automobilgintzako berrikuntza teknologikoak euskal enpresetara hurbiltzen ditu Basque Trade-k

Basque Trade & Investment-ek (BasqueTrade), SPRI Taldean sartuta dagoen euskal enpresak nazioartekotzeko agentziak, automobilgintzaren industriako…

1 día hace