Categorías: albisteak-berriak

Bilboko metroaren garrantzia eta trenaren segurtasuna izan dituzte eztabaidagai Bilboko Ingeniaritza Eskolan

Urriaren 16an, asteazkenean, trenaren sektoreko bi aditu handik konferentzia bikoitza eskaini zuten Bilboko Ingeniaritza Eskolan: Iñaki Barrónek eta José Miguel Ortegak. Joan Manuel Estradé izan zen moderatzailea (40 urteko esperientzia du Renferen eta ADIFen zuzendari gisa), eta tren bidezko garraioaren segurtasunari eta hiriko azpiegituren plangintzari buruz hitz egin zuten.

Iñaki Barrónek 40 urtetik gorako esperientzia du tren sektorean; 20 urtez, Bidaiarien eta Abiadura Handiaren arloko zuzendaria izan zen Nazioarteko Trenen Batasunean, Parisen, eta gaur egun Tren Istripuak Ikertzeko Batzordeko (CIAF) presidentea da. Trenen segurtasunaz eta presidente den batzordearen funtzioaz hitz egin zuen, batez ere. Gainera, CIAF berregituratzeko plan hurbilak azaldu zituen, eta azpiegiturak eta segurtasun protokoloak hobetzeko istripuetatik ikasi behar dela nabarmendu zuen. Barrónen arabera, jazoeretatik eratorritako ikasgaiak etengabe ebaluatuz eta egokituz bakarrik berma daiteke etorkizunean garraiobidea seguruagoa izatea.

Bestetik, Bilboko metroaren proiektuan duen esperientzia zabala partekatu zuen José Miguel Ortegak; 50 urtetik gorako ibilbide profesionala du, horietatik 40 trenen sektoreko enpresen zuzendaritzan. Ortega giltzarria izan da Bilboko metroaren garapenaren fase guztietan, hasierako ideiatik hasi eta martxan jartzera arte. Haren esku hartzean zehar, hirigune batean hainbat garraiobide koordinatzeak duen garrantzia nabarmendu zuen, eta Bilboko metroa, hasieratik, hiriko garraioaren ardatz gisa eraiki nahi izan zela azaldu zuen, lehendik zeuden gainerako garraiobideez osatuta. Era berean, mota horretako azpiegituretan epe luzeko erabakiak hartzeak dituen erronkak nabarmendu zituen Ortegak. Duela 30 urte hartutako erabakiek egungo zerbitzuari forma ematen jarraitzen dutela adierazi zuen, eta egungo erabakiek inpaktu iraunkorra izango dutela hiri garraioaren etorkizunean.

Ingeniaritza enpresa garrantzitsuetako eta trenaren sektoreko ordezkariak bertaratu ziren: CAF, TALGO, Euskal Trenbide Sarea, Bilboko metroa, Euskotren, ADIF, IDOM, CEIT, RENFE… Era berean, trenaren teknologian interesa duten ingeniaritzako ikasleak ere bertan izan ziren, eta Bilboko Trenbide Lagunen Elkarteko (BTLE) kideak ere bai. Horiek, hizlariekin hitz egiteko aukera izan zuten tren bidezko garraioaren iraganari, orainari eta etorkizunari buruz.

albisteak

Compartir
Publicado por
albisteak

Entradas recientes

Amaia Barredo entrega el trofeo al pelotari Unai Laso, campeón de la final del Torneo Eusko Label del Cuatro y Medio

PRUEBA La final entre Unai Laso y Peio Etxeberria se ha disputado en el…

5 horas hace

Donostia, hiru pertsona atxilotu dituzte etxebizitza batean sartzeagatik, leiho bat bortxatu ondoren

24_0640 Donostia, hiru pertsona atxilotu dituzte etxebizitza batean sartzeagatik, leiho bat bortxatu ondoren Donostia, hiru…

8 horas hace

Eximportek irtenbide itsasgarriak eta urratzaileak eskaintzen ditu automobilgintza, trenbide edo energia berriztagarriak bezalako sektoreetarako

PRUEBA Eximport enpresaren soluzio itsaskor eta urratzaileak duela lau hamarkadatik daude presente hainbat sektoretan,…

11 horas hace

Ikasleei zuzendutako kanpaina, Isuri Gutxiko Eremua ezagutarazteko

PRUEBA Donostiako Udalbatzak ISURI GUTXIKO EREMUA (IGE) arautzen duen ordenantza behin betiko onartu ondoren,…

11 horas hace

UPV/EHUk beste batzuekin batera zuzendutako proiektu batek “Atlantic Project Awards 2024” saria irabazi du

PRUEBA   Euskal Herriko Unibertsitatea izan da Blueskilling Innovation proiektuko partaideetako bat, eta «Atlantic…

11 horas hace

UPV/EHUk errektorea aukeratzeko hauteskundeak egingo ditu

Asteartean, azaroak 26, Euskal Herriko Unibertsitateak Errektoretzarako hauteskundeetako bozketak egingo ditu. Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoa…

11 horas hace