Categorías: albisteak-berriak

Eusko Jaurlaritzak Topoaren trenbide-saihesbideko Bentaberriko geltokian trenbidea muntatzeko lanak amaitu ditu

«Donostia aitzindaria izango da lehen mailako hurbileko tren-sarea osatzen», nabarmendu du Imanol Pradales lehendakariak

Eusko Jaurlaritzak, Euskal Trenbide Sarearen (ETS) bitartez, trenbidearen muntaketa burutu du Bentaberriko geltokian, Topoaren Donostiako saihesbideko hiru geltokietatik lehena. Imanol Pradales lehendakaria eta Susana García Chueca Mugikortasun Iraunkorreko sailburua azpiegitura berria lortzeko urrats berri horren lekuko izan dira, Eneko Goia Gipuzkoako hiriburuko alkateak ere parte hartu duen bisita batean.

Mugarri berri horrekin, Lugaritzeko egungo terminaletik Bentaberrira bitarteko bide bikoitzaren egikaritza osatu da, Antigua auzoari zerbitzua emango diona. Zifrei dagokionez, saihesbidearen 4,2 kilometroetan 8.400 metroko trenbidea beharko da, hau da, 907 tona altzairu, eta guztira 10.500 trabesa hormigoi. Azpiegitura berriaren lehen zatiaren 2.140 metroetatik (Lugaritz-Mirakontxa), ezkerreko bidearen 1.690 metro eta eskuineko 1.340 metro muntatu dira.

Bisitan, lehendakariak nabarmendu du, behin martxan jarrita, trenbide-saihesbide berriak milaka pertsonaren bizi-kalitatea hobetzen lagunduko duela, eta Donostia mugikortasunaren abangoardian jartzen duela. «Donostialdeko metroak merezi izango du», azpimarratu du.

«Trenbide-eskumen guztiak ditugunetik, Donostia aitzindaria izango da lehen mailako hurbileko tren-sarea osatzen. Sare horrek lurralde osoa lotuko du eta Euskadi egituratzen lagunduko du. Donostiak markatzen du beste behin aldea. Aurrera egiteko atea berriro irekiz. Euskadiko abangoardia izanik. Arrazoi bat gehiago, esparru askotan nazioarteko erreferentzia den hiri honetaz harro egoteko «, adierazi du Imanol Pradalesek.

Bestalde, Mugikortasun Iraunkorreko sailburuak nabarmendu duenez, azpiegitura berria «Gipuzkoako mugikortasunaren etorkizunerako proiektu estrategikoa da, herritarren beharrei erantzuteko eta autoa uztera animatzeko. Zorupearen aldaketa oso nabarmena da, baina aldaketa hori azaleran ere nabarituko da, trenbideak liberatutako espazioek nabarmen hobetuko baitute hiria, etxebizitzetarako, oinezkoentzako eta aisialdirako lurzoru gehiagorekin».

Tarte horretan duela bi urte amaitutako obra zibilarekin, trenbidearen muntaketaz gain, Bentaberriko geltokiko nasetan eta gela teknikoetan behe-tentsioko instalazio elektrikoak eta Zarautz hiribideko larrialdi-irteera ekipatzeko lanak egiten ari dira orain. Halaber, Bentaberri eta Easo terminaletako sarbide elektromekaniko guztiak muntatuta daude, hau da, eskailera mekanikoak, korridore gurpildunak eta igogailuak. Aurtengo lehen hiruhilekoan hasiko dira gainerako instalazio-obrak, trenetako zirkulaziorako beharrezkoak diren komunikazioekin, elektrifikazioarekin (katenaria) eta seinaleztapenarekin zerikusia dutenak.

Bentaberriko geltokirako bisita amaitu ondoren, Lehendakaria eta sailburua Miraconcha-Easo tartera joango dira, 2.000 metro inguruko luzera duena eta Erdialdea-Kontxa eta Easo terminalak hartzen dituena, obren garapena egiaztatzeko. Segmentu honetan oso bereizitako bi zati daude, bata Easoko geltokiarena, ia amaitua, eta bestea Erdialde-Kontxako haitzuloarena, hondeatuta eta eutsita dagoena, baina oraindik obra zibila falta zaiona. Kontrabobedaren hormigoiztatzea amaituta, egiteke geratuko litzateke hormigoizko egiturazko estaldura, bai eta etorkizuneko terminalaren barne-arkitektura guztia ere, hau da, nasak, bide-plataforma, meskanak edo altzairu herdoilgaitzezko atariak eta altzairu beiraztatuzko behin betiko estaldura.

Ordezkaritzak lineako tunel osoa zeharkatzea aurreikusi du, eta egiaztatu ahal izango du % 18a baino ez dela geratzen behin betiko hormigoizko estaldura amaitzeko. Bestalde, aireztatzeko 6 galeriak eta gela teknikoak induskatu eta eutsi dira. ETSk ere amaitu du Easo kaleko igogailurako putzua, raise-boring teknikaren bidez egina (kanpoaldeko indusketa bertikala). Alde horretatik, kanpotik ikus daiteke gainazaleko edikulua.

Bi estazioetarako aurreikusitako sarrera-kanoi guztiek hormigoizko estaldura eta beiraztatutako altzairua dituzte amaituta, Loiolakoek eta San Bartolomekoek izan ezik, laster egingo baitute. Ildo horretan, San Bartolome eta Easo kaleetan proiektu independente bat duten lur gaineko urbanizazio-lanak datorren astean hasiko dira, San Sebastian egunaren ospakizunaren ondoren.

albisteak

Compartir
Publicado por
albisteak

Entradas recientes

Donostia, Gizarte Ekonomiaren Abangoardiako Hubaren egoitza

binary comment Aurkezpen ekitaldia Miramar Jauregian egin da Donostiako Miramar Jauregia aukeratu du Gizarte Ekonomiaren…

2 horas hace

Mariakak bere barne kudeaketa eta finantzak sendotu ditu Hazinnovaren eskutik – SPRI

Cuchillas y Discos Industriales Mariaka Laudioko (Araba) enpresa bat da, eta 60 urte baino gehiago…

2 horas hace

Marijo Pagalday (Mondragon Korporazioa): “Gure helburua balio kate osoa hartzen duen 360º digitalizazioa eskaintzea da”

Mondragon Korporazioko Ingeniaritza eta Zerbitzuen sailak irtenbide integralak eskaintzen ditu enpresa, administrazio publiko eta pertsonentzat,…

2 horas hace

300 saltokik parte hartuko dute ‘Gure Donostia’ ekimenean, erakusleihoak apaintzeko

Egun hauetan Danborradarekin zerikusia duten esaldi ikonikoak erakutsiko dituzte San Sebastian eguna dela eta, herriko…

2 horas hace

El Fondo de Carbono Voluntario de Gipuzkoa lidera la regeneración de la regata Antziola en Hernani

Con la inauguración del Proyecto de Restauración Hidromorfológica y Ambiental de la Regata Antziola a…

2 horas hace

Maider Castillo es la nueva responsable de fútbol femenino de élite de la Real Sociedad

Maider Castillo se incorporará de forma inmediata a la Real Sociedad como responsable de fútbol…

2 horas hace