Barakaldoko Herritarrei Arreta Emateko Zerbitzuak 136.337 dei erregistratu ditu azken urtean

Barakaldoko Herritarren Arretarako Zerbitzuak (HAZ) 136.000 dei jaso ditu 2023an. Hala jakinarazi du gaur goizean Gorka Zubiaurre Barakaldoko Udaleko Alkatetzako zinegotziak joan den ekitaldiko balantzean. HAZeko langileek arreta presentziala zein telefonikoa eman dute, Herritarrei Arreta Emateko Liburuko posta elektronikoaren bidez, edo udal-ekitaldi eta -jardueretan izena emanez. «Oso urte gogorra izan da. Egia esan, langileek oso lan ona egin dute, eta oso pozik gaude herritarrek arreta-zerbitzu hori daukatelako zalantzak argitzeko edo abisuak eta iradokizunak helarazteko «, adierazi du Zubiaurrek.

Barakaldoko HAZek aurrez aurreko hiru bulego ditu: bat Herriko Plazan, beste bat Gurutzetako Gizarte Etxean eta beste bat Clara Campoamorren. Urtean zehar, aurretiko hitzorduarekin eskainitako hitzorduak bakarrik kontuan hartuta, 12.693 pertsonari eman zaie arreta. Gainera, izapide hori behar zuten udal-programa eta -jardueretan 1.976 pertsona inskribatu dira. Erroldatze-agiri gehienak honako hauek izan dira: 58.510 errolda aurrez aurre egin dira, 50.354 errolda egin dira auzoetan banatutako bulego elektronikoen bidez, eta 15.279 errolda egin dira egoitza elektronikoaren bidez.

010ak iaz jo zuen etengabe. «Herritarrek hobekien baloratzen duten zerbitzuetako bat da, eta doakoa denetik errazagoa da erabiltzea», nabarmendu du Zubiaurrek, eta gogorarazi 2022ko apirilean barakaldarrekin hartutako konpromisoa bete zutela. 136.337 horietatik gehienak otsailean erregistratu ziren (19.400 dei), eta, ondoren, irailean (13.903 dei). Telefono bidez, herritarren erroldari (14.475 dei), tasei eta zergei (13.842 dei) eta gizarte-zerbitzuei (11.608 dei) buruzko informazioa jasotzeko jasotzen dira kontsulta gehienak. Gainera, 8.332 abisu erregistratu dira hiriaren mantentzearekin lotuta, eta 8.346 kontsulta Barakaldorekin lotutako gaiei buruz (inauteriak noiz hasten diren, udalekuen matrikulazioa noiz hasten den, udal-zerbitzuak irekitzeko ordutegiak…).

HERRITARREI ARRETA EMATEKO LIBURUA

HAZen gehien erabiltzen den beste zerbitzu bat Herritarrei Arreta Emateko Liburua da, iaz 27.917 arreta jaso dituena. Zerbitzu hori telefonoz, posta elektronikoz edo egoitza elektronikoz ematen da, hiriari buruzko oharrak, kexak edo iradokizunak Udalari helarazteko. Horrek esan nahi du 2022an baino 3.459 arreta gehiago jaso direla. «Udaletxera iristen garenean bultzatzen dugun tresna da hau, herritarrek Udalarekin duten harremana errazteko eta gure auzoetako kaleetan gorabeheraren berri errazago emateko», adierazi du zinegotziak. «Abisu horietako bakoitzari dagokion arloak erantzuten dio, eta gorabehera ugari gure bizilagunen parte-hartze aktiboari esker konpontzen dira, abisu horiek bidaliz», azpimarratu du Zubiaurrek, eta eskerrak eman dizkie barakaldarrei hiriaren mantentzean parte hartzeagatik.

ADMINISTRAZIO IRISGARRIAGOA

2020an izandako pandemiak agerian utzi zuen zein garrantzitsua den zerbitzu hori auzokoentzat. Orain arte, 2020. urtea izan da herritarrek HAZrekin elkarreragin handiena izan dutena, neurri handi batean covid-19aren aurkako neurriekin lotutako zalantzak eta kontsultak zirela eta. Zehazki, Herritarren Arretarako Liburuak 27.658 interakzio erregistratu zituen 2020an, eta 2023an 259 kontsulta baino ez ziren izan. «Gure helburua da gero eta eskuragarriagoa, errazagoa eta hurbilagoa izango den administrazio bat izatea gure herritarrentzat. Badakigu oraindik bide luzea dugula, baina talde tekniko oso konprometitua dugu helburu horrekin, eta horrek aurrera egitera bultzatzen gaitu Udala Etxean bezalako programa aitzindarien bidez, online izapideak egiteko laguntzaile birtuala. Aurrez aurreko arreta oso hurbila eskaintzen duen profesional talde bat ere badugu, behar dutenei laguntza emanez «, eskertu du zinegotziak.

Izan ere, duela aste batzuk, Arartekoak berak aitortu zuen Barakaladok ahalegina egin zuela udalerriko elkarte, kolektibo eta pertsonei aurrez aurreko arreta hobetzeko programak eta neurriak ezartzeko, eta, bereziki, adinduei edo zailtasun handienak dituzten kolektiboei administraziorako irisgarritasuna erraztuko dieten programak abian jartzeko. «Oso harro gaude eta, zalantzarik gabe, lanean jarraituko dugu bide honetan aurrera egiten jarraitzeko», esan du Zubiaurrek.