Ehun bat agente ekoizlek bat egin dute jada tokiko elikagaiak zuzenean saltzeko kanpainarekin, Landa Garapenak bultzatuta

PRUEBA

Ehun bat agente ekoizlek bat egin dute jada kalitatezko elikagaiak baserritik bertatik edo hurbileko saltoki txikien bidez zuzenean saltzeko Nafarroako Gobernua bultzatzen hasi den kanpainarekin. Horren helburua da ‘0 kilometroaren’ kultura eta nekazarien eta abeltzainen, saltoki txikien eta kontsumitzaileen arteko harreman zuzena sustatzea.

Iruñako Zabalguneko Merkatuko fruta- eta barazki-postu batean ekoizle eta merkatari talde handi bat bildu duen hurbileko elikagaiak dastatzeko ekitaldi batean, Landa Garapen eta Ingurumeneko kontseilari Jose Mª Aierdik kanpaina aurkeztu du gaur ‘Hemengoa, zuretzako’ lelopean. Kanpaina horrek kalitatezko eta tokiko nekazaritzako elikagaien kontsumo arduratsua sustatzen du, bai eta Gabon jaien aurreko asteetan zuzenean merkaturatzea ere.

“Gure ingurunearekin nola elikatu eta erlazionatu nahi dugun pentsatu behar dugu”, adierazi du Aierdik. Ildo horretan, kontseilariak gaineratu duenez, “hurbileko elikagaiak kontsumitzearen aldeko apustua, zuzenean ustiategian edo konfiantzazko saltoki txiki baten bidez, gure ekoizleen tokiko ehuna babesteko modurik onena da, lehiakor egiteko, gure ohiturak kontsumo arduratsuago eta osasuntsuago baterantz aldatzeko eta, azken finean, Nafarroan landa-mundu bizi eta aktibo bat mantentzeko botoak egiteko modurik onena, eredu jasangarri batetik abiatuta”.

Pertsona ekoizleentzako eta saltokientzako logotipoak

Elikagaien jatorriari buruzko ezagutza eta kalitatea gero eta gehiago baloratzen diren faktoreak dituen mundu honetan, ekimen honek zuzeneko edo hurbileko salmentara atxikitzea bilatzen du, bai produktuak ekoizten edo egiten dituzten pertsonen kasuan, bai bitartekari bakar gisa jarduten duten hurbileko merkataritza-establezimenduen kasuan. Bi kasuetan, trazabilitate hori bermatzen duen zigilu batekin identifikatzen da.

Logotipo horiek (urdina zuzeneko salmentarako eta horia hurbileko salmentarako) baserrietan bertan edo haien sarbide-inguruetan, elikagai-dendetan, ostalaritzan, jatetxeetan edo nekazalturismoetan erakutsi ahal izango dira, nekazaritza-ustiategiari produktua erosten badiote, beste puntu batzuen artean.

Foru Exekutiboko Landa Garapeneko Zuzendaritza Nagusiak eta INTIA sozietate publikoak bultzatutako ‘Hemengoa, zuretzako’ kanpainari, Ciganda Comunicación-ek sortutakoari, dagoeneko atxiki zaizkio, abiapuntu gisa, 97 nekazaritza-ustiategi edo produkzio-etxe, web localtokikoa orriaren bidez erregistratuak.

Enpresa ekoizle horien ia heren bat frutak eta barazkiak dira, beste heren bat gaztak eta esnekiak, eta gainerakoen artean, 13 haragi eta hestebete marka, 11 ezti marka edo 7 lekale marka nabarmentzen dira, beste produktu batzuen artean.

Orain, erregistro horren helburua da ekoizleen zerrenda hori Nafarroako eskualde guztietan zabaltzea -ustiategiaren tamaina mugatuta-, eta elikagai horien bitartekari bakar gisa jarduteko beren burua eskaintzen duten merkataritza-establezimendu txikietara ere zabaltzea.

Helburu horrekin sortu den webgune berria, hain zuzen ere, nekazaritzako ustiategiei zein saltokiei ikusgarritasuna eta estekak eskaintzeko garatu da, lehen mailako produktuen edo produktu landuen jatorriari buruzko informazioa emateko eta zuzenean merkaturatzeko bideak eskaintzeko, kontsumitzaileari tokiko produktu horiek eskaintzen dituzten ekoizleen eta saltokien direktorio bat eskaintzeko helburuarekin.

Kanal laburretarako laguntza-lerro berria

Era berean, Landa Garapeneko Zuzendaritza Nagusiak 465.000 euroko laguntza-lerro berriak sartu ditu 2025eko aurrekontuetan, elikagaiak merkaturatzeko bide laburren barruan zuzeneko salmenta eta hurbileko salmenta sustatzen eta gauzatzen duten elkarteei, tokiko erakundeei eta banakako ekoizleei laguntzeko.

Zabalguneko Merkatuko Zabalza fruta- eta barazki-postuan kanpaina aurkezteko ekitaldian, ekoizleak eta hurbileko salmenta-postuak izan dira. Horien artean, elikagaiak hautatzeko saski bat osatu dute, eta dastatzea ere eskaini dute. Era berean, Iruñako Udalaren aldetik-Nafarroako hiriburuko saltoki txikien artean tokiko produktua sustatzen ere lagunduko du-, Mikel Armendariz Sustapen Ekonomikoko zinegotzia, Carlos Andres arloko zuzendaria eta Natalia Bellostas INTIAko zuzendari gerentea izan dira.

Aurkezpenaren ondoren, Aierdik, Armendarizek eta gainerako bertaratuek Merkatuko hainbat lanpostu bisitatu dituzte, eta, Zabalaz gain, hurbileko salmentaren erregistroarekin bat egiteko interesa agertu dute, esaterako Razquin esnekiak, Bermejo frutak, Yerro harategia edo Beroiz fruta eta barazkiak, besteak beste.

Nekazaritzako Elikagaien Merkaturatzerako Kanal Laburrei buruzko Foru Legeak, iaz tamaina txikiko nekazaritza-ekoizpenei laguntzeko, haien lehiakortasuna hobetzeko eta dibertsifikazioa sustatzeko onartutakoak, salmenta-zigiluekin eta zuzeneko zein hurbileko zigiluekin identifikatzea jasotzen du.